Influenceri in chiloti?!

Am promis ca o sa scriu textul asta. Mai ales cand am citit si articolul lui Alex Mihaileanu. Hai ca a durat oleaca, ce sa-i faci? Mai avem si cacaturi personale, o mai dam de gard si pe acolo, noi astia, oamenii.

Auto Draft 1

Am vazut o groaza de reactii in online la adresa influencerilor, insa nu am vazut (acum poate mi-a scapat) nici o reactie de la oamenii care lucreaza cu ei, adica de la oameni de PR, asa, ca mine. Mai ales ca m-am si specializat pe asta si am facut ceva mappinguri de succes pentru diversi clienti. Unii zic ca as fi unul dintre cei mai buni oameni din piata, da’ asta o zic numai pentru a intari lauda de sine din propozitia anterioara. Gata. Nu mai glumesc, pentru ca asta se vrea un articol din seria celor serioase, care cumva sper sa explice ce inseamna influencer pentru un PR.

Sa o luam cu inceputul. Cu foarte mici exceptii justificate ma inteleg fantastic cu toate lumea din piata. Din cauza joburilor diverse pe care le-am avut de-a lungul anilor am ajuns sa cunosc o groaza de lume, iar din cauza jobului actual, imi maresc lista de cunostinte in fiecare zi. Lumea ma stie ca fiind un om destul de direct, sincer, fara pupaturi de dosuri dar si fara animozitati si ochi dati peste cap. Imi plac oamenii si apreciez diversitatea. Si imi place sa gandesc chestii misto pentru branduri.

Cand am intrat in job de ala de agentie cu lucrurile facute ca la carte (nu neaparat pe gustul meu), influencerii erau o mana de oameni, vedete, de care toate brandurile trageau. Erau aceeasi oameni, de-ti ieseau pe ochi si urechi si ce orificii mai aveai. Propunei ceva la client, hop si cele 3, 4 vedete feminine de mergeau la orice. Tot respectul pentru ele, ca imi sunt foarte dragi si le apreciez. Insa nu mai suportam. Si stiam ca nu e in ordine. Asa, la saturatie, am zis. Mai, da oameni “normali”? Cu aia nu se poate face ceva? Nu o mai fi si alti oameni care au ceva de spus? Primii la indemana au fost bloggerii. Pe nise. Muama ce bine a picat. Am luat-o asa. Nisa si clientul. Deja am inceput sa respir altfel. Da ce sa vezi? Ca unele branduri semnau exclusivitate cu unii, altii nu voiau sa lucreze cu x ca mai lucrase cu y, sau clientului nu-i placea de fata lui z. Asa ca in capul meu s-a aprins urmatoarea chestie: Aproape ORICINE POATE FI INFLUENCER!

Oricat nu va place acest termen folosit pana in exces, sa stiti ca si voi sunteti un influencer. Iar pe mine ma intereseaza asta maxim. Omul de PR din mine vede potentialul oricui. Am renuntat deja de 2 ani in a ma limita la o lista de bloggeri si vedete (aceleasi) cu cifre peste cifre atunci cand concep un mapping smart de influenceri pentru un brand. Si explic asta de fiecare data clientilor mei. M-am luptat si ma lupt cu oameni care au fost invatati ca lucrurile se fac doar intr-un anumit mod, sau ca o sa ai rezultate doar daca iei pe cineva care are sute de mii de followers. Degeaba faci asta daca profilul urmaritorului sau motivul pentru care urmareste influencerul respectiv nu are nici o legatura cu produsul tau. Sunt doar bani aruncati pe fereastra. Nu face bine nici influencerului pentru ca isi pierde din credibilitate.

Ceea ce sta ca argument pentru mine cand propun un influencer este ca in primul rand produsul sa existe deja in mana lui, inainte sa-l pun eu. Altfel, nu ne crede nimeni. Personalitatea lui trebuie sa fie in armonie perfecta cu ce vreau eu sa vand. Si mai departe sa-l las pe el sa comunice asta asa cum o face in fiecare zi. Mai multe nu va zic, pentru ca ar trebui sa va ucid, caci sunt ingredientele mele secrete! 😉

Deci dragii mei, toti sunteti influenceri. Sunt oameni care nu au blog si nici vedete nu sunt, insa pe care i-am propus pentru tot felul de campanii. Sunt oameni care au si 1 milion de urmaritori si cu care am facut campanii de mare succes. Sunt bloggeri nisati atat de jmecheri cu care mi-am facut treaba perfect. Sunt artisti care in mediul lor sunt foarte respectati si poate au doar 2, 3 mii de urmaritori, insa din aia 80% imi cumpara produsul si asta e mai mult decat pot face altii. Posibilitatile sunt infinite daca stii sa faci lucrurile cu cap.

Asa cum oamenii sunt diferiti si gusturile lor sunt extrem de diferite. Produsele sunt diferite, brandurile, pietele, cumparatorii sunt diferiti.

Trebuie sa mai zic ceva. Pentru voi de blamati bloggeritele din zona de beauty/lifestyle/fashion. Eu una cred ca trebuie sa muncesti de sa-ti sara ochii din cap sa poti sa-ti sustii pozitia. Sa atragi atat de multi followers si sa-i tii acolo nu e lucru usor. Sa faci atatea sedinte foto, atatea reviews, sa trebuiasca sa fii prezent TOT TIMPUL. Muama. Am zile cand m-as baga intr-o pestera adanca din creierul muntilor si ma bucur enorm ca am acest lux. Nu sa fiu impecabila non stop. Nu sa trebuiasca sa inventez in fiecare zi cate ceva. Nici macar nu vreau sa ma imbrac frumos. Nici sa ma machez. Uite, azi de exemplu, vreau sa ma duc in pijamale sa-mi iau tigari. Si stai ca n-am inteles-o pe aia cu pozatul in chiloti. Hai ma frate, ce ai? Esti de la Coalitia pentru Familie? In 2018 aratam cu degetul catre cineva ca pozeaza in chiloti? Ce mama ma-sii? Recunoaste-ti atunci ca ai imbatranit si aia e. Tipi si dupa copiii din spatele blocului? Chill oleaca.

Asa ca, dragii mei, personal, urmaresc si citesc cu drag ce scriu Andrei, Cetin, China, Mihaileanu, Mihai Vasilescu, Eftimie, etc. Si surpriza, voi sunteti influenceri. Si eu va am in cap si va si propun acolo unde va potriviti. La fel le propun si pe Ceusan, Sinziana, Ioana, Morodan etc. Acolo unde se potrivesc. Si asa propun si o groaza de oameni pe care ii admir si care nu au nici o legatura nici cu bloggingul, nici cu influencerismul. Na ca am inventat si un cuvant. Ca-s moldoveanca si am voie sa zic orice pentru ca noi am inventat limba romana.

 

 

 

 

1 Comment on Influenceri in chiloti?!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *